Senior-Fit@Home Programma 

Dat bewegen goed is weet iedereen. Toch is het niet eenvoudig om de Nederlandse Norm Gezond Bewegen te halen.
Voor senioren houdt deze norm in dat zij ten minste 30 minuten dienen te bewegen met een licht verhoogde hartslag.
Dit geldt voor ten minste 5 dagen in de week en minstens 10 minuten aaneengesloten.

 

Bij toenemende leeftijd nemen de mogelijkheden tot bewegen af, terwijl bewegen juist erg belangrijk is. Door bewegen versterk je je spieren en kun je bijvoorbeeld de kans op een val verminderen, want voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen. Als u toch valt, dan herstelt u meestal sneller wannneer u fitter bent. Balans, spierkracht, lenigheid en uithoudingsvermogen zijn ontzettend belangrijk om fysiek succesvol ouder te worden. Zo kunt u langer zelfstandig blijven.

 

Welke oefeningen zou u dan kunnen doen? Vanaf nu zullen er elke 2 maanden een aantal oefeningen op de website worden geplaatst die prima thuis uit te voeren zijn. U hoeft er zelfs de deur niet voor uit. U doet ze gewoon op een moment dat het u uitkomt. De oefeningen zijn divers en praktisch. Bij elke oefening staat beschreven hoe de oefening aan te passen is aan uw gewenste niveau.
 

 

Download hier uw oefenschema!

 

De oefeningen zijn samengesteld door geriatriefysiotherapeuten. Als geriatriefysiotherapeuten weten wij wat belangrijk is voor het onderhouden of verbeteren van de lichamelijke conditie; juist als u op leeftijd bent.

Heeft u vragen neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag.
 

 

Vincent Molenaar en Fenna Verdenius