THUIS ACHTER DE LAPTOP OF COMPUTER?

30-03-2020

In tijden van Corona werken veel mensen thuis achter de laptop of computer.
Net als op kantoor kan langdurig zittend werk zorgen voor o.a. nek-, arm-, schouder-, klachten of lage rugpijn.
Daarbij is de werkplek in de thuissituatie ook niet altijd even ergonomisch. 

 

Om u daarbij op afstand de helpende hand te bieden heeft onze fysiotherapeut Jeremy een aantal geschikte oefeningen samengesteld.

 

Ons advies:

 

  • Let op een juiste werkhouding
  1. Zit met een rechte rug en stel het scherm af op ooghoogte.
  2. Bij een juiste zithoogte zijn de heupen iets hoger dan de knieën. 
  3. Stel de armleuningen ter hoogte van de tafel of bureau af
  4. De onderarmen staan in een hoek van ongeveer 90 graden t.o.v. de bovenarmen
  5. Bij een PC is de afstand van het toetsenbord tot het bureau zo'n 10 cm

 

 

  • De oefeningen!

 

  1. Wij adviseren eens in het halfuur / drie kwartier het werk af te wisselen met bewegen
  2. U kunt daarvoor ook de oefeningen gebruiken!
  3. Het streven is 2 ronden van 15 herhalingen per beweging.
    U kunt dat per oefening doen of de oefeningen afwisselen

 

Wij wensen u veel beweegplezier onder werktijd!

 

Team Fysio De Lus